shoppingtipset

Kontakt: [email protected]

Sju sorters kakor: Maränger

Kategori: Shoppingtips

 

Sista "kakorna" för idag blir maränger! Jag älskar frasiga maränger med lite segt i mitten, och med lite choklad är det extra gott. Jag hoppas att receptet härunder är precis så. Jag hittade en fin marängklänning också med sockersöta halsband och armband till. Sweet!

 

Klänning: ca 2340:- Karen Millen

Halsband: 679:- Pilgrim

Armband: 399:- Pilgrim

 

 

Maränger (recept från Paulina)

3 äggvitor
1,5 dl socker
1/4 tsk citron eller vitvinsvinäger
smält choklad (chokladsås funkar också)

Vispa äggvitorna i en skål tillsammans med sockret och citronsaften (vitvinsvinägern), ett par minuter. Sen fortsätter man att vispa marängen över en kastrull med kokande vatten. Vispa länge tills det blir tjockt och krämigt, c.a 10 min. Ta skålen bort från värmen och vispa vidare tills marängen svalnat. Smält chokladen, häll i den och rör om lite , men bara en gång så att inte marängen blir brun utan med strimmor.Spritsa på bakplåtspapper och grädda i c.a 45-60 min i 125 grader.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: