shoppingtipset

Kontakt: [email protected]

Recension: Nivea - Dry Comfort

Kategori: Shoppingtips

 
Min kropp fungerar på ett underligt sätt. Jag kan använda en deodorant tills den tar slut, men sedan har min kropp vant sig vid den eller något, och armhålorna luktar nästan värre med deodorant än utan. Därför är jag på ständig jakt efter nya deodoranter, och måste köpa någon jag aldrig provat förr varje gång det är dags för en ny. SIst köpte jag Niveas Dry Comfort och tänkte att den skulle vara extra bra med tanke på att det är en sprej-deodorant. Tji fick jag! Förvisso har den inte reagerat med min kropp så som jag beskrev ovan, men det finns många andra faktorer med den som är mindre njutbara.
 
Behållare: Deodoranten är alltså i en spray-behållare. Det finns både positiva och negativa sidor med det. Det går snabbt att applicera och det är ganska lätt att lägga ett tunt lager över hela området. Dessutom torkar det in snabbt, så man är redo att klä på sig direkt. Jag trodde inte att deodoranten skulle lämna vita märken på kläderna, tack vare sin sprej-form, men så var inte fallet. Det var vita märken på alla kläder... Produkter i sprej-burkar ska ju också unvikas in i det sista för miljöns skull.
 
Doft: Deodoranten luktar förvisso gott, men alldeles för mycket. Hela rummet luktar efter applicering, och man känner att man måste springa ut därifrån för att inte andas ner alla kemikalier i lungorna. Makes no sense att använda produkter man känner så inför, ens utanpå kroppen. Doften/stanken håller i sig hela dagen, och man skäms lite varje gång man lyfter på armen
 
Skulle jag köpa den igen? Nej, det skulle jag inte, men jag kommer inte kasta det jag har kvar. Den är bra att använda om man vill "fylla på" sin vanliga deodorant under dagen, och (som jag) inte vill dra på sin rena deodorant på oren hud. Det känns ju på det sättet lite mer hygieniskt med sprej-deodorant. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: