shoppingtipset

Kontakt: [email protected]

Höstrecept: Kantarellpasta med fläskfilé

Kategori: Shoppingtips

Top 675:- Karen Millen

Jeans 299:- Bikbok

Ring 675:- Karen Millen

Sko 1430:- Henry Kole

 

Alltid när jag lagar mat lagar jag efter receptet "Lagom inspirerat".

Jag får en idé, försöker hitta den på recept, hittar något liknande men följer det ändå aldrig. Och alla mått är "lagom" men jag ska försöka skriva riktiga mått till er, men bli inte arga om det blir fel, kör mer på känsla än på mitt recept.

 

Ingredienser, för 2 pers

 

Kantareller - Förvällda, 60-100gram

Tagliatelle - 8-10nystan, eller så mycket ni brukar äta

Smör - två klickar

Vitlök - två klyftor

Fläskfilé - typ 200 gram till den här rätten, men jag gör alltid hela på en gång för jag tycker det blir mycket godare så, sen kan man ha resten en annan dag

Gröna kryddor - Jag brukar mixa basilika, timjan, rosmarin och persilja

Olivolja - lite lagom

Parmesan - att riva över när det är klart

 

Så här gör du

 

1. Stek kantarellerna i en pressad vitlöksklyfta och en klick smör.

2. Smörj in hela fläskfilén i olivolja och fördela de gröna örterna på, en vitlöksklyfta likaså och möjligtvis lite salt och peppar.

3. Helstek fläskfilén

4. Koka pastan

5. Blanda i kantarellerna i den avhällda pastan, lägg upp på ett fat och dekorera med två cm tjocka skivor fläskfilé. Servera med riven parmesan.

 

 

MUMS!

 

Bjud över vänner på förfest och servera den här rätten med ett glas vin!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: