shoppingtipset

Kontakt: [email protected]

Boktips: Julie Gregory "Mamma sa att jag var sjuk"

Kategori: Shoppingtips

Oftast när jag går och lägger mig nu när det är så kallt drar jag på mig leggings, tjocka strumpor och en långärmad tröja. Varför jag föredrar leggings framför vanliga pyjamasbyxor (Som jag gärna går runt i hemma på helgerna) är för att de sitter så bra, man märker inte av dem när man snurrar runt i sömnen, de sitter där de sitter.

 

Pyjamas med leggings 199:- H&M

 

 

Från baksidan av boken:

 

Från tidig barndom blev Julie regelbundet röntgad, opererad och medicinerad i en fåfäng kamp mot sjukdomar som endast fanns i hennes mors fantasi. Münchhausen by proxy (MBP) är världens hemligaste och farligaste form av barnmisshandel där vårdnadshavaren, oftast modern, uppfinner eller förorsakar sjukdomssymptom hos sitt barn för att hon själv eftersträvar läkarnas uppmärksamhet.


Mamma sa att jag var sjuk är en originell, skrämmande, vacker och humoristisk berättelse om en familj som lever ett isolerat liv och om upprörande godtrogenhet hos befattningshavarna. Den ger också en bild av den kärlek som gör ett barn villigt att offra sig själv för sin mammas lycka.

Kommentarer

  • liindblaads säger:

    De kan man inte missa :P

    de ligger typ tre meter från varandra ^^

    2010-11-25 | 19:44:43
    Bloggadress: http://liindblaads.se

Kommentera inlägget här: